پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4158
-
الف
+

نقش کمدی برایم جذاب‌تر است

مائده طهماسبی بازیگر سریال «نون و ریحون» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مائده طهماسبی بازیگر سریال «نون و ریحون» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون، مترجم و کارگردان تئاتر است. همسرش فرهاد آئیش است و به گفته خودش از یکدیگر درس‌های بسیاری آموختند. 

از سرنوشت، زمین انسان‌ها، خداحافظ بچه، مرگ تدریجی یک رویا، از یادها رفته، پنچری، نون و ریحون و شمس العماره از جمله آثاری هستند که در تلویزیون به نقش آفرینی آنان پرداخته است. 

به بهانه پخش سریال «نون و ریحون» با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

خانم طهماسبی این روزها شبکه آی‌فیلم سریال «نون و ریحون» را بازپخش میکند. همچنین اخیرا نیز سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفت. دو سریالی که شما نقش‌های کاملا متفاوتی داشتید.

واقعیت این است که من وقت نمیکنم زیاد تلویزیون تماشا کنم زیرا احساس میکنم که باید وقتم را خیلی بهتر استفاده کنم به همین خاطر زیاد فرصت تماشای تلویزیون ندارم. به همین خاطر نمی‌دانستم که این دو سریال خوب از شبکه آی‌فیلم پخش شده است.

بله این دو سریال، سریال‌های بسیار متفاوتی بودند که طبیعتا نقش‌های من هم در آن‌ها متفاوت است.یکی نقش جدی که خدمتکار خانواده هستم و دیگری نقش طنز.

شما بازی در کدام یک از این کارکترها را ترجیح می‌دهید؟

بازیگر دوست دارد دائم در چالش باشد و نقش‌های متفاوتی را بازی کند و طبیعی است که من از این قائده مستثنی نیستم اما جالب است این را بگویم که بیشترین فعالیت من و همسرم فرهاد آئیش در تئاتر در حوزه کمدی بوده است؛ کمدی‌های اجتماعی که اتفاقا فکر می‌کنم بازی در آنها بسیار سخت است. بازی در درام خیلی راحت تر است و کمدی نیاز به تبحر بالایی در شخص بازیگر دارد. پس بازی در نقش کمدی برای من جذاب تر است و این بدین معنا نیست که نقش‌های دیگر برای من چالش برانگیز نیست.

کمی از سریال «نون و ریحون» و شخصیت منیر خانم در این سریال برای ما بگویید.

به نظرم «نون و ریحون» از آن دسته از سریال های خوبی است که همیشه حال خوب در این سریال جاری است. شخصیت منیر خانم هم که من در این سریال بازی کردم یک شخصیتی است که به نظرم نمونه بارز زنان ایرانی است. آن حس مهربانی، صلح دوستی و خیرخواهی در منیر خانم تبلور کرده است.

«مرگ تدریجی یک رویا» هم که چند وقت پیش از آی‌فیلم پخش شد از دسته از سریال‌های پرمخاطب است.نظرتان درباره این سریال چیست؟

وقتی یک سریال از همان ابتدا مخاطب خوبی داشته است هر چند بار هم بازپخش شود نیز دارای مخاطب است. «مرگ تدریجی یک رویا» هم سریال خوب و پرمخاطبی بود که به نظر من خیلی خوب ساخته شده بود. اما از نظر محتوایی من نقدی بر این سریال دارم و آن این است که شخصیت خاکستری در این سریال وجود ندارد و همه یا سفید هستند یا سیاه. که این باعث می‌شود آدم‌های جامعه از یکدیگر خیلی فاصله داشته باشند.

در این روزهای کرونایی حالتان خوب است؟

بله. خداروشکر. کرونا یک اتفاق جهانی است و باید سعی کنیم با این ماجرا کنار بیایم. من هم خب سعی کردم بیشتر کتاب بخوانم و کتاب ترجمه کنم همچنین ورزش کردم و خب با این ماجرا کنار آمدم. همه ما باید سعی کنیم تا روحیه خودمان را حفظ کنیم و همچنین بهداشت را رعایت کنیم. امیدوارم تمام مردم دنیا هر چه زودتر سایه سلامت بالای سرشان باشد.

بیشتر بخوانید:

فرهاد آئیش: با خنده بهتر می‌توان مشکلات را حل کرد

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری برای وب‌سایت آی‌فیلم)

نظر شما
ارسال نظر